Udjat Training & CoachingEen rode draad in mijn werk is communicatie van medewerkers binnen hun organisatie. Kwaliteit van communicatie is essentieel in het contact van medewerkers met hun klanten. Wanneer is een gesprek een dialoog in plaats van een discussie? Sinds 2008 heb ik vanuit Udjat Training en Coaching (UTC) verschillende ontwikkel trajecten verzorgd voor organisaties zoals de Gezondheidszorg, Gemeenten, Jeugdhulpverlening en het Onderwijs. Naast het werken binnen UTC, heb ik ruim 15 jaar ervaring binnen de Jeugdhulpverlening en heb daarin medewerkers getraind, gecoached en begeleid. Ik heb mij gespecialiseerd in:
Door de jaren heen, heeft mijn idee over leren binnen organisaties zich ontwikkeld. Ik wil als trainer/coach op zoek gaan naar contact en wederkerigheid. Belangrijke aspecten voor mij zijn wederzijds begrip, dialoog, het ontvouwen van de subtiliteit van een leerproces en eigenaarschap voor het eigen leren.
In een training of bij coaching stimuleer ik medewerkers om met elkaar in dialoog te gaan over deze verschillen in waarneming en waarheid. Inzicht in deze verschillen, getoetst aan theorie en praktijk, leidt tot een eerste stap naar gedragsverandering. Uiteindelijk is dit nieuwe gedrag van medewerkers hetgeen dat echte en blijvende verandering teweeg brengt in een organisatie. |